Strategieplan bij ISOWIT
ISOWIT heeft een uitgebreid product portfolio voor zowel thermische als akoestische isolatietoepassingen.
Vele KMO-bedrijfsleiders runnen hun zaak op basis van buikgevoel en hanteren geen uitgebreide strategische nota’s die de toekomstplannen op lange termijn omvatten.
ISOWIT zag het belang in dat een weldoordachte visie van belang is bij het nemen belangrijke beslissingen voor de toekomst.
SCV Limburg heeft samen met de bedrijfsleiding een strategische studie opgezet.
Er werd gestart met het in kaart brengen van de relevante parameters, namelijk de bedrijfscijfers, klanten, producten, concurrenten. Na een doorlichting van de cijfers en het samenstellen van een product- en klantenmatrix werd een SWOT analyse gedaan.
Hieruit krijgt de bedrijfsleiding duidelijkheid over de toekomst. Waar staan we? Waar willen we naartoe? Welke uitdagingen komen op ons af? Hoe kunnen we de concurrentie voorblijven?
Daarna werden de groeiprojecten gedefinieerd en de financiële implicaties hiervan berekend. Tot slot werden de actieplannen opgemaakt voor de komende 3 jaren.
Joost.Schrevens@seniorconsultantsvlaanderen.be
Weergaven: 67