ISOWIT

Strategieplan bij ISOWIT

Wat in 1986 voor zaakvoerder Jean-Pierre Withofs begon met één vrachtwagen en enkel pur als vloerisolatie is onder zijn deskundige leiding uitgegroeid tot een vloot van bedrijfswagens, een mooi medewerkersteam en een uitgebreide product portfolio voor zowel thermische als akoestische isolatietoepassingen.

Vele KMO-bedrijfsleiders runnen hun zaak  op basis van buikgevoel en hanteren geen uitgebreide strategische nota’s die de toekomstplannen op lange termijn omvatten.

ISOWIT zag het belang in dat een weldoordachte visie van belang is bij het nemen belangrijke beslissingen voor de toekomst.

SCV Limburg met als lead consultant Joost Schrevens heeft samen met de bedrijfsleiding een strategische studie opgezet.

Er werd gestart  met het in kaart brengen van de relevante parameters, namelijk de bedrijfscijfers, klanten, producten, concurrenten. Na een doorlichting van de cijfers en het samenstellen van een product- en klantenmatrix werd een SWOT analyse gedaan.

Hieruit krijgt de bedrijfsleiding duidelijkheid over de toekomst. Waar staan we? Waar willen we naartoe? Welke uitdagingen komen op ons af? Hoe kunnen we de concurrentie voorblijven?

Daarna werden de groeiprojecten gedefinieerd en de financiële implicaties hiervan berekend. Tot slot werden de actieplannen opgemaakt voor de komende 3 jaren.

Heel concreet werd de optie bekeken om het bedrijf op termijn te verkopen. In het kader van deze doelstelling werd een stappenplan uitgetekend. Volgende acties werden in het vooruitzicht gesteld:  afstoten van huidige activiteiten, nieuwe producten ontwikkelen, nieuwe partners zoeken, goede medewerkers recruteren. Zo werd het scenario vastgelegd om een succesvolle overdracht te realiseren.

Weergaven: 49