e-MARKETING PLAN voor kleine onderneming

Een goed e-marketing plan maken voor een kleine onderneming is een uitdaging. Naast een website moet er gewerkt worden met sociale media, linkedin en facebook. De posts van linkedin moeten verwijzen naar belangrijke bedrijfsinhoud op de website.

LINKEDin

  1. Gebruiken van persoonlijke account, of bedrijfsaccount of beiden?

Bij een zeer kleine onderneming (bevb minder van 5 werknemers) is er twijfel aan het nut van een bedrijfsaccount. Immers een van de grote voordelen is precies het opnemen van je werknemers en hieraan verbonden hun persoonlijke accounts. Tegelijk is het zo dat er voldoende volgers moeten zijn van de ondernemers account. Hier dus afwegen waar actief zijn.

WEBSITE

WEBSITE en SOCIALE MEDIA versterken mekaar

Op website: blog

Op LINKEDin: korte post met verwijzing naar die webpagina.

STUREN van GERICHTE BOODSCHAP naar DOELGROEP

In LINKEDin is het mogelijk om een post te sturen naar een selectie van onze connecties, zijnde een bepaalde doelgroep . Ook kan een doelgroep worden samengesteld mits zoekwerk in bevb TRENDS TOP. : nieuwe connecties opsporen.

e-MAIL MARKETING

Momenteel is er een trend om terug te werken met mails . Dit omdat posts op LINKEDin nogal vluchtig zijn.

Daartoe een professioneel mail systeem gebruiken zoals bevb mailchimp.
Het gebruik van LAPOSTA is gratis. Het laat toe gebruik van eigen professionele e-mail account een bericht met een aantal linken te sturen.

Jeanne Schreurs,

jeanne.schreurs@seniorconsultantsvlaanderen.be

april 2024

Bezoeken: 16